CBD-ul ca ajutor pentru somn

CBD-ul ca ajutor pentru somn

Un somn bun este esențial pentru sănătatea și bunăstarea dumneavoastră generală. Experții recomandă adulților să doarmă șapte până la nouă ore în fiecare noapte. Somnul adecvat vă asigură că vă simțiți bine odihnit și aveți energie pentru ziua următoare . O odihnă bună de noapte contribuie, de asemenea, la formarea memoriei, ajută la creșterea și repararea mușchilor și țesuturilor și previne îmbolnăvirea. Din păcate, adormirea sau rămânerea adormită poate fi dificilă pentru anumite tipuri de dormitori. Aproximativ 60% din populație  raportează nr scăzut de ore dormite  la orele recomandate, iar aproape o treime dintre lucrătorii dorm mai puțin de șase ore pe noapte. Soluțiile pentru un somn mai bun  variază. Abordările posibile includ igiena îmbunătățită a somnului, medicamente de somn prescrise și suplimente naturale pentru somn.

O strategie din ce în ce mai populară pentru a dormi mai bine este să luați canabidiol (CBD), un derivat al canabisului. CBD-ul este folosit în mod obișnuit pentru a îmbunătăți somnul și pentru a reduce anxietatea.
Deși există mulți termeni argou diferiți pentru planta verde, cu frunze înguste pe care le recunoașteți, planta este numită științific Cannabis sativa. Cuvântul „cannabis” poate fi folosit pentru a descrie orice produs realizat din plantă. Plantele de canabis conțin mai mulți compuși chimici, inclusiv un grup denumit „canabinoizi”. Din peste 100 de canabinoizi, cercetătorii au studiat în primul rând doi care par a avea cel mai mare impact asupra oamenilor: tetrahidrocannabinol (THC) și CBD.

Ce este canabidiolul (CBD-ul)?

CBD-ul, celălalt canabinoid cunoscut în mod obișnuit, poate fi vândut în mod legal în SUA si in multe state din Uniunea Europeană atunci când este extras din cânepă și comercializat în conformitate cu reglementările relevante. CBD-ul nu are proprietăți psihoactive și nu produce aceleași efecte ca THC-ul. De asemenea, CBD-ul nu are efecte care să conducă la o potențială dependență sau riscul de abuz. "CBD" este o substanță din ce în ce mai populară în lume .

Care sunt efectele consumului de CBD?

 Cercetările arată că CBD-ul are un efect calmant asupra sistemului nervos. CBD-ul  poate modifica, de asemenea, starea de spirit, deoarece afectează sistemul serotoninic. Rezultatele variază între oameni și depind de tipul de produs și de doză.

Cu ce ​​condiții de sănătate poate ajuta CBD-ul?

 Până acum, eficacitatea CBD-ului întratamentul epilepsiei este bine susținută de cercetări. Alte cercetări timpurii sugerează că CBD-ul poate ajuta, de asemenea, la tratarea schizofreniei și a tulburărilor legate de consumul de substanțe. În prezent,  cercetări sunt efectuate pentru a determina eficacitatea CBD-ului în tratarea altor afecțiuni de sănătate. Cu toate acestea, cercetările preliminare sugerează că CBD-ul poate ajuta la o serie de tulburări de somn, inclusiv insomnia, tulburarea de comportament în timpul somnului REM și tulburarea de somnolență excesivă în timpul zilei .

Hipotalamusul – care joacă un rol semnificativ în ECS – influențează reglarea somnului, spune Daniel Whitelocke, MD.
„Hipotalamusul, o structură de mărimea unei arahide îngropată adânc în creier, este îmbogățit cu receptori de canabinoizi și guvernează ritmul circadian al ciclului nostru somn-veghe”, spune el. Ritmurile circadienesunt cicluri de 24 de ore care, printre alte funcții, ne ajută corpurile să adoarmă noaptea și să se trezească dimineața, iar cercetările sugerează factorii ECS în acel ciclu.

Anxietate și CBD-ul

 Deși nu este o tulburare de somn în sine, anxietatea poate contribui la un somn de proastă calitate, somn insuficient și tulburări de somn. Deoarece CBD calmează sistemul nervos, cercetările timpurii indică faptul că CBD poate fi folosit pentru a trata tulburările legate de anxietate. Un studiu a arătat că aproape 80% dintre participanții care au folosit CBD pentru a-și trata anxietatea au raportat niveluri mai scăzute de anxietate în decurs de o lună. Somnul sa îmbunătățit inițial la mai mult de 65% din participanți, urmat de rezultate fluctuante.

Insomnie și CBD-ul

Persoanele care suferă de insomnie întâmpină dificultăți în a adormi sau a rămâne adormit întreaga  noapte. Această tulburare afectează starea de veghe în timpul zilei, capacitatea de concentrare și starea de spirit. Din cauza istoricului lor de somn prost, persoanele cu insomnie pot suferi de anxietate legată de un somn inadecvat, ceea ce poate crește apoi insomnia pe timpul nopții.
 Având în vedere potențialele rezultate pozitive ale CBD-ului în tratarea anxietății, se speculează că CBD poate ajuta, de asemenea, la reducerea anxietății asociate cu insomnia. În plus, este în curs de desfășurare un nou studiu pilot privind utilizarea CBD la oamenii cu insomnie diagnosticată de medic. Rezultatele studiului vor oferi mai multe informații despre efectele pe care CBD le are asupra insomniei.
 Hipotalamusul joacă un rol în mai multe funcții legate de somn, inclusiv reglarea temperaturii corpului și sincronizarea tiparelor de somn. CBD poate ajuta oamenii cu insomnie, deoarece lucrează cu hipotalamusul pentru a regla stresul, spune dr. Whitelocke. „Insomnia rezultă dintr-o reacție de stres hiperactivă care se revarsă într-un timp de odihnă când nu încercăm să procesăm traume conștiente”, adaugă el. „CBD poate suprima acest ciclu dereglat de supraactivare a hormonului de stres și poate egaliza ritmul de somn și de trezire prin contracararea hormonilor.”

Tulburare de comportament în somn REM și CBD-ul

 În tulburarea de comportament în somn REM, pacienții verbalizează și fac mișcări agresive în timpul etapei de mișcare rapidă a ochilor (REM) a somnului. Tulburarea este cea mai frecventă la pacienții în vârstă cu boli neurodegenerative, cum ar fi boala Alzheimer și boala Parkinson.
 S-a realizat un studiu limitat pe douazeci de pacienți cu boala Parkinson, CBD-ul a ajutat la gestionarea simptomelor tulburării de comportament în somn REM. Înainte de a lua CBD, pacienții au prezentat simptome de tulburare de 2-7 ori pe săptămână. După administrarea CBD-ului, simptomele au apărut de 0-1 ori într-o săptămână. Sunt necesare studii suplimentare, dar aceste rezultate inițiale sugerează CBD-ul ca un posibil tratament pentru tulburarea de comportament în somn REM.


Tulburările de ritm circadian, cunoscute și sub denumirea de tulburări ale ciclului somn-veghe, apar atunci când ceasul intern al corpului, care dictează când adormi și când te trezești, este nealiniat cu mediul înconjurător. Tulburările de ritm circadian se pot dezvolta atunci când apar modificări în obiceiurile de somn, adesea din cauza călătoriilor sau a muncii, sau ca un produs secundar al unei afecțiuni medicale, îmbătrânirii sau geneticii.
CBD-ul poate îmbunătăți atât calitatea, cât și cantitatea somnului, asigurându-se că organismul progresează prin etapele normale de somn și somnul REM fără întreruperi nejustificate, ceea ce ar ajuta persoanele cu tulburări de ritm circadian, spune dr. Whitelock. „Acțiunea CBD-ului asupra receptorilor canabinoizi inițiază o cascadă de evenimente care culminează cu un timp mai natural al somnului în raport cu ritmul diurn al nopții și al zilei”, explică el.
CBD-ul poate fi util în special pentru persoanele ( ex . asistentele medicale ) care suferă de tulburări de ritm circadian din cauza muncii în schimburi, unde ferestrele de somn se schimbă în funcție de programul delucru al unei persoane.

Tulburare de somnolență diurnă excesivă și CBD-ul

Cei care sufera de tulburare de somnolență excesivă în timpul zilei se luptă să rămână treji în timpul orelor normale de zi. O soluție pentru a te trezi la timp și a rămâne treaz poate fi CBD-ul. Cercetările inițiale pe animale arată că CBD-ul funcționează ca un medicament care induce trezirea. Cu toate acestea, alte studii sugerează ca CBD-ul funcționează ca un medicament sedativ. Cercetări suplimentare sunt efectuate pentru  determina ce doze și metode de utilizare a CBD-ului afectează starea de veghe și somnolența.

CBD-ul este o alternativă sigură la medicamentele prescrise pentru somn, adaugă dr. Whitelocke. „În special când luați în considerare toxicitatea relativ scăzută a produselor CBD”, spune el, „folosirea CBD-ului pentru somn este o alternativă înțeleaptă pentru aproape oricine caută să îmbunătățească calitatea și cantitatea odihnei reparatoare.” Puteți găsi CBD în mai multe forme de livrare, inclusiv capsule, comestibile, tincturi și produse topice precum plasturi, spray-uri, creme și multe altele.

CBD-ul interacționează cu alte medicamente sau suplimente alimentare?

CBD-ul poate interacționa cu alte medicamente pe care le ia o persoană. În special, CBD-ul poate încetini capacitatea ficatului de a descompune anumite medicamente. În plus, utilizarea CBD-ului, precum și a ierburilor sau a suplimentelor poate face pacientul prea somnoros. Înainte de a utiliza orice produs CBD, consultați-vă medicul sau farmacistul. Informați medicul despre orice medicamente,ierburi sau suplimente pe care le luați, astfel încât să poată evalua dacă CBD-ul ar putea provoca o interacțiune negativă. Medicul sau specialistul în tratamente cu CBD  vă poate  informa dacă CBD-ul este o opțiune viabilă pentru a vă îndeplini obiectivele de sănătate.

Pentru a intra in contact cu specialistul nostru poti accesa pagina de facebook cbdlife.ro sau ne poti scrie pe whatsapp la numarul 0762.222.169

Suport clienti Luni-Vineri: 11:00-20:00 (Pauza de Masa: 15:00-16:00)

0770 11 55 99 logistic.solutions.distribution@gmail.com

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!